Na początku sierpnia pisaliśmy o planach Microsoftu co do nowej wersji pakietu biurowego Works 9.0. Ten nieco zapomniany w Polsce domowy odpowiednik potężnego, nastawionego raczej na biznes kombajnu, jakim jest Office znów ma szansę odżyć - i to w dwóch odsłonach.
W skład Works 9.0 wchodzi edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, terminarz oraz baza danych. Aplikacje pakietu obsługują najnowszy format Office Open XML - ten sam, który stosowany jest w pakiecie Office 2007. Dzięki temu łatwo można przenosić dokumenty pomiędzy nimi.
Rewolucją jest tu fakt, że Works 9.0 będzie dostępny bezpłatnie. Nie ma jednak róży bez kolców - w zamian producent będzie wyświetlał w aplikacji reklamy. Wydaje się to jednak niewielką ceną za całkiem spore jak dla użytkownika domowego możliwości pakietu. Co więcej, licencja zezwala także na użytkowanie Works 9.0 w firmie.
Wersja z reklamami będzie dostępna na razie tylko w ramach programu Media Preview Program. Poprzez MPP Works 9.0 z reklamami będzie pilotażowo dystrybuowany na krążkach przez czasopisma branżowe - także w Polsce i to już niebawem. 5 listopada światło dzienne ujrzy grudniowy numer magazynu PC Format, a w nim znajdzie się polska wersja Works 9.0 SE. Niestety, jak się dowiedzieliśmy, nie jest planowana dystrybucja tego programu poprzez portale internetowe poświęcone oprogramowaniu. Wydaje się to co najmniej dziwne, skoro skupiają one wielokrotnie większą liczbę czytelników niż odbiorcy czasopism komputerowych.
Dla tych, którzy nie lubią reklam, a wolą zapłacić za komercyjny produkt Microsoft przygotował ofertę zakupu tradycyjnej licencji Works 9.0 - jej cena to 39 dolarów. Więcej szczegółów i instrukcje zakupu znajdują się na stronie domowej produktu. Tam też więcej informacji na temat nowej wersji Worksa oraz przegląd jego funkcji.
poniedziałek, listopada 05, 2007
Works 9.0 z reklamami, ale za darmo - już wkrótce (z vortalu dobreprogramu.pl)
Źródło: Microsoft
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz