środa, lutego 21, 2007

Nie przerywać dzieł reklamą!

Na tej stronie były już poglądy wszystkich, więc przyszedł czas na posła Janusza Maksymiuka. Podczas wywiadu w programie "Zbliżenie" na antenie radia TOK FM poseł zaproponował by zabronić przerywania programów telewizyjnych reklamami. Podstawą dla tej propozycji nie jest wygoda widzów, ale troska o twórców. Poseł argumentuje, że dzieło nie powinno być przerywane reklamą, bo stanowi to profanację. Pomysł rzucony chyba nieco na wyrost, bo szczegóły wydają się niedopracowane. Jeśli jednak ktoś chce wysłuchać propozycję posła Janusza Maksymiuka polecam wywiad w TOK FM:

http://serwisy.gazeta.pl/tokfm/4,70285,,,,3914708.html',820,487

4 komentarze:

Agnieszka Konopa pisze...

Profanacja, naruszenie integralności utworu...- jak zwał tak zwał, ale chyba domyślamy się, iż reklamy (głównie te w przerwach w trakcie programów) przynoszą olbrzymie dochody telewizji. Moim zdaniem telewizja funkcjonująca na obecnych zasadach nie będzie w stanie znacząco zmienić tego modelu...

Julian M. Skelnik pisze...

Zmian raczej nie uda się przeprowadzić. Tym bardziej że nie w przypadku wszystkich utworów przerywanie reklamami bulwersuje. Serwis informacyjny, czy "Szkło kontaktowe" przerwane na blokiem reklamowym jak dla mnie nie traci na walorach artystycznych.

Ciekawi mnie jednak jaki jest wpływ emisji reklamy w trakcie programu na jej cenę. Jak zmienia się oglądalność w trakcie emisji reklam itd.

Julian M. Skelnik pisze...

Napisałem maila w tej sprawie do kilku wybranych stacji:
TVP
POLSAT
TVN
HBO
Canal+

Jak tylko odpowiedzą dam znać jakie są ich stanowiska.

Julian M. Skelnik pisze...

Jak na razie odpisał mi tylko kanał HBO, informując że reklam nie puszczają wogóle. Cały mail bardzo sympatyczny.