środa, marca 18, 2009

To click or not to click
http://www.flypaperblog.com/wp-content/uploads/2008/06/louievsgoogle.jpg
Google vs. Louis Vuitton C- 236/08

Wczoraj odbyło się wstępne słuchanie w ETS w ramach ciągnącego się od 4 lat sporu Google i LVM. Pytanie prejudycjalne w tej sprawie przekazał francuski Cour de Cassation.

Sprawa dotyczy reklam, które pojawiają się po prawej stronie od właściwych wyników wyszukiwania. Louis Vuitton zarzuca Google, że firma zamieszczając sponsorowane linki firm sprzedających towary konkurencyjne, a czasem wręcz podrobione produkty LVM, stosuje nieuczciwe praktyki. Prawo francuskie nie zawiera odrębnych przepisów dotyczących nieuczciwej konkurencji, a opiera się na ogólnym opisie praktyk w kodeksie cywilnym, więc pole do popisu dla prawników jest duże. Do tej pory rację LVM przyznały francuskie sądy niższej instancji.

Więcej o sprawie tu, argumenty prawników Google i LVM tu.
Pytanie prejudycjalne można znaleźć tu.

Brak komentarzy: